Google Ads to forma reklamy, za którą płaci się firmie Google. Istnieje kilka metod rozliczenia kampanii Ads, ale najpopularniejsza z nich to PPC, czyli Pay Per Click. Jak sama nazwa wskazuje (tłum. PPC - płatność za kliknięcia), opłatę uiszcza się wyłącznie za efekt, czyli za kliknięcie w reklamę. Dla każdego słowa kluczowego koszt ten będzie inny – dla niektórych fraz 0,50 zł a dla innych 12 zł. Cena za kliknięcie, czyli stawka CPC jest wynikiem aukcji i zależy od konkurencyjności słowa kluczowego. Tak, jak w przypadku pozycjonowania, za bardziej popularne i bardziej ogólne słowa kluczowe trzeba zapłacić więcej.
Małe Kampanie | Duże Kampanie | |
Budżet kampanii (to, co wydajemy na koncie reklamowym Google) | min. 500 zł | Nieograniczony – zależy od Państwa |
Koszt obsługi kampanii przez naszą agencję | Jednorazowa opłata za konfigurację, czyli analizę słów kluczowych, założenie konta i uruchomienie kampanii. Średni koszt konfiguracji wynosi od 200 do 300 zł i uzależniony jest między innymi od ilości oraz różnorodności słów kluczowych | Stały abonament w zamian za opiekę nad kontem reklamowym oraz stałą optymalizację. Średni koszt prowadzenia konta Google Ads wynosi od 10-30% budżetu przeznaczonego na reklamę. |
Umowa | Tak, minimum 6 mc | Tak, minimum 6 mc |